onsdag 2 januari 2008

Nyårslöften

Jag har faktiskt några nyårslöften för i år. Vilka jag förhoppningsvis ska kunna hålla.
  • Läsa Bibeln. ja, jag vet att det låter lite knepigt, men jag ska faktiskt ge den ett försök. de har ju skrivit om den nu igen, så man kanske ska ge sig på den versionen till att börja med?
  • Gå ner 4,5 kg. Inte så mycket kanske, men det ändå ta sin tid. Först fin nedgång, sedan börjar musklerna väga och så går det tröööögt med vikten. Ingen diet för mig inte, utan bara sunt förnuft och skärpning med träningen. Förhoppningsvis kommer det hålla i längden då.
  • Jobba på min prestationsångest. Lära mig att det är okej att inte kunna allt. Kunna säga nej till saker och ting jag inte kan/vill görautan att må dåligt av det och tänka "Nu tycker inte han/hon/de om mig längre".
  • Ta mig tid att njuta av saker.

Vad sägs om det? Ett par praktiska saker samt lite personlig utveckling. Känns rätt bra tycker jag! Än så länge i alla fall :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart man ska ha mal :) jag tror du klarar det! god fortsättning! kram

Anonym sa...

mmmm IKEA är toppen dom..ja nog må dom finnas där nere va???