tisdag 1 januari 2008

Mitt 2007

Något försenad kommer här min sammanfattning av 2007 i bilder. Självklart har det hänt en massa annat kul, fester och så vidare, men här är i alla fall några av årets höjdpunkter.


Snaggade mig i mars :) Hade svart och en aning längre hår innan. Har fortfarande kvar samma frisyr, dock med en tuppkamm storlek small. Det var längesedan jag hade en och samma frisyr så här länge!

Mina föräldrar lyckades övertala oss (eller det var väl bara jag som behövde övertalas) att följa med till Hassela i april. Jag har inte riktigt något skidintresse, men nu provade jag blades. Och det var så roligt! Men jag fick grymt ont i benhinnorna, så jag höll på att börjar gråta för varje steg i pjäxorna utan skidor. Men nu har jag köpt egna blades, så det blir väl kanske fler gånger! Kul hade vi, i mysig stuga, härligt sällskap, god mat och god dryck :)

Piercade näsan i april. Tidigare år, sedan jag fyllde 18, har jag tatuerat mig, men i år blev det en piercing. Får se vad som väntar under 2008 :)

Robert och jag tog en liten roadtrip i maj. Lånade hans föräldrars nya bil och utrustade med GPS och en kartbok begav vi oss ut på Svea rikes outforskade (för oss) vägar. Det slutade med att vi övernattade i Borlänge. Ganska mysig stad. Härlig galleria. Här är det vin och kortspel som gäller på det B&B som vi övernattade i. På hemfärden gjorde vi även ett litet stopp i Gävle. Det var himla kul och vi gör snart om det!

Stugan 070616. Jättemysig helg med familjen i stugan. Tror vi hade bra väder hela tiden.

Midsommarafton 2007. Firades med alla kamrater i Roberts föräldrars stuga. Visst ser det idylliskt ut?


Midsommarafton 070622. What a lovely evening!

070728 begav vi oss på utfykt till Slåttdalsskrevan (ni vet, Ronja Rövardotter). Ett av min mammas påhitt, men ett mycket bra sådant! En aning jobbigt att gå, svettigt, men värt det!

I mean, look at it!

Robert och jag tog två veckor utomlands. Kick ass bra väder heeeela tiden, förutom en kväll. Vilket var rätt mysigt. En massa gott att dricka och äta blev det. Sååå soft....
Dagstur till Sunny Beachs vattenpark. Älska vågpoolen!
Vi förlovade oss i Bulgarien, Sunny Beach! Vår första gemensamma utlandsresa, vilken var underbar. Officiellt datum 070824. Robert tyckte det var bra, då det är på pricken en månad före hans födelsedag. Vi får väl se hur bra minnet kommer vara om några månader ;)
Ringarna inhandlades naturligtvis i Bulgarien.
Bulgarien, dagen för hemfärd. Sista pengarna gick åt till alkohol och snacks. Gjorde resan till flygplatsen mycket roligare :) I handen hålls en flaska Flirtvodka (mixed drink).


En av mina bästa vänner får för sig att hon ska flytta till Göteborg och plugga. Så vi begav oss ut på stan för lite äventyr. Här ska hon till exempel mäta styns penis. Detta sker 070831.

Stugbygge ute hos mina föräldrar i september. Pappa håller på att snickra en stuga som jag och Robert ska få ha, där vi har våra andra sommarstugor. Familjen Johnsson kommer snart ha en egen liten stugby! :)

Drinkkväll i september. Vi var ju tvungna att prova alla spritsorter vi inhandlat på taxfreen. Riktigt nice kväll hade vi måste jag säga!

Förlovnings- och födelsedagsfest i september hos Roberts föräldrar. Familjerna var samlade och vi blev härligt bortskämda. Men det var i alla fall vi som hade bakat de två tårtor som bjöds på!


Tjejfest hos en god vän till mig (Anna, the lovely redhead). Var så full på vägen hem! Trodde jag hittat en ny gata (se tidigare inlägg "Tjejfest" i oktober)


Mitt och Malins första pepparkakshus-bak någonsin (i alla fall utan föräldraövervakning). eiffeltornet blev det. Very nice day. Jag är riktigt glad över att ha hittat en ny go' friend under 2007


Vinnaren av Singstar i kusinkampen julafton 2007. Även vinnare i couronne under kusinkampen 2005 :)


Fest hos oss på juldagen. Många hemvändare blandat med alkohol och myspys. Kan det bli bättre?

Med förhoppning om ett underbart 2008 avslutar jag nu min sammanfattning.
Då denna första dag på 2008 har bjudit på underbart väder med snö, härlig magkänsla och ro kroppen så tror jag att det kommer bli ett riktigt bra år.

1 kommentar:

Anonym sa...

I år tycker jag att du ska köra på en piercing till, i tungan! Det tror jag skulle bli jävligt nice!