onsdag 9 januari 2008

Fredag för mig!

Snart så gör jag helg! Typ. Sista arbetsdagen fram till den 21a. Förhoppningsvis ska jag få en massa annat gjort. Som att plugga. Dags för tenta igen den 18e, Makroekonomi denna gång.
Robert skrev för övrigt en tanta idag i Beslutsteori, håller tumarna för att det gick bra!
När jag kommer tillbaka igen så väntar förhoppningsvis ett nytt anställningsbevis på mig. Tror att min nuvarande anställning går ut idag. Alltid lika spännande :)

Jag börjar få lite kontroll över min rygg nu. Den gör fortfarande ont, men jag har lärt mig vilka lägen som funkar och vilka som inte gör det. Dubbla doser alvedon ett par gånger om dagen gör också en del. Ta på sig strumpor är fortfarande väldigt bökigt!
För att göra mig ännu mer orörlig så har jag lagom härlig träningsvärk idag. Mamma och jag var åp body pump igår för första gången. Och hjälp vad jobbigt det var för låren! Jag kunde knappt ta mig ut till bilen efteråt! Tur att mamma körde. Så låren känns lite stumma, framförallt i trappor och så tar det emot lite i skuldror och bröstmusklerna. Huga, jag kan bara inbilla mig hur det kommer känans imorgon! Tur att jag inte måste ta mig ur sängen :) Plugga kan man faktiskt göra liggandes!

Om typ 40 minuter kommer Robert och hämtar mig på jobbet. Dags för veckohandling. Lagom rolig syssla, men man måste med så att det blir riktigt gjort! Det var sånt gnäll på mig sist, när Robert hade fått åka och handla själv och jag låg i feber.
"Varför köpte du inte det? Det stod ju på listan."
"Varför köpte du den sorten?"
"De där clementinerna ser inge goda ut..."
Ja, ni fattar. Gnäll, gnäll, gnäll.....

Men nu har jagtagit alvedon 3 och 4 för dagen, så jag kommer vara en pigg och glad flickvän som struttar runt på Coop med Shop Expressen i högsta hugg!

Blip blip på er allihop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du måste ha gummistövlar:))

Anonym sa...

Tackar så mycket :) Och din var helt rosa och fin, jag kommer tillbaka till din jag också. :)