torsdag 24 januari 2008

Dator inköpt!

Har köpt mig en bärbar dator nu! Fick Expert-bladet i brevlådan, hittade en dator, Robert kollade runt lite, ringde Expert (som hade en kvar), bokade dator, åkte ner och köpte dator.
Feels nice!
Problemet (naturligtvis finns det ett problem) är att det står att datorn har 1 gigs RAM, men datorn säger att den bara har 768 meg. Jättekul....
Så Robert har ringt Expert, som ska ringa tillbaka, för det här stämmer inte riktigt.
Själv ska jag strax åka till sjukhuset, lägga mig i en stol och lämna plasma medans jag dricker tropisk juice, läser tidningar och inkasserar 100 kr.


UPDATE: det är grafikkortet som snor typ 250 mb, så allt är grönt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Nice Nice! Jag hade samma fundering om RAM minnet när jag köpte min dator.. :)

Ja, jag vet inte riktigt hur det blir med Umeå än.. P bestämmer ju alltid allt i sista minut som du säkert vet.. men jag kan höra av mig lite senare när jag vet lite mer!