söndag 23 december 2007

Svettig som en gnu

Robert och jag är mitt uppe i en riktig storstädning. Mitt påhitt naturligtvis. Fast jag tror att jag är i stort sett klar med mina åtaganden. Svettig som en gnu, men lycklig.
Jag har dammat i lägenheten och städat badrummet. Robert fick ansvaret över golvet. Dammsugning och torkning. Varken Robert eller jag är mycket för det här med städning coh lever i förnekelse så länge det går. Men till slut kommer man till en viss punkt då man inte vill lyfta toalocket med händerna, oroa sig över att få en sjukdom om man tar i kylskåpshandtaget och luften börjar bli svår att andas. Lägg därefter till att mamma, pappa och lillebror kommer till oss imorgon för att avsluta julafton och så är det juldagspartaj hos oss på tisdag. Men snart så! Robert är uppe i torkningen, sen så är vi nog klara.

På tal om juldgasparty, hur dum är man att man tar på sig att anordna det när man ska åka upp till mormor för julfirande på annandagen? Då kan man ju inte bara tacka för sig, säga att det är ju en dag imorgon också och gå och lägga sig. Är man hemma hos någon annan så kan man ju bara smyga iväg. Jaja, det ordnar sig! De flesta lär dra ut på krogen, då det är många hemvändare på partyt, så jag kan ju bara låta bli att följa med ut. Men Malin kommer kanske hit på partyt och då hon inte är 18 ännu (lillgumman) så lär väl vi säkert fortsätta partyt här hemma. Och vi vet ju hur det har gått under alla andra helger då vi småpartat lite. Några av mina värsta bakfyllor.
Som tur är så behöver vi inte köra, utan åker med mamma och pappa och mamma är förvarnad om att vi kanske inte kommer vara i form, så jag tror att vi är befriade från något som helst ansvar. I värsta fall kan vi alltså vara kvar hemma och vara bakis. Ska dubbelkolla det där ikväll!
Nu vill Robert torka där jag sitter, så over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till er båda!! Vi ses hos mormor på annandagen. Eva m.familj.

Marilyn sa...

Keep up the good work. Merry Christmas!