söndag 30 december 2007

Shopping i fredags

Jag ligger en aning efter med bloggandet på grund av datastrulet, men jag försöker ta igen det!

Som jag sagt tidigare, i fredags åkte jag iväg med brorsan för lite mellandagsrea. Robert skulle iväg och klättra, så han kunde inte följa med (det visade sig dock att lokalen var stängd, så det blev ingen klättring).
Lillebror mötte mig på jobbet runt tjugo i fyra, vi gick och hämtade bilen som jag parkerat på mammas jobb och så begav vi oss. Händelselös resa förutom redan nämnda citat :) Måste dock säga att jag HATAR folk som ligger och kryper i 70 på 90-vägar, eller knappa 90 på 110-vägar. Och nej, det var inte dåligt väglag.

Väl nere i Birsta så var det räctt mycket folk på småvägarna mellan butikerna och vi skulle naturligtvis längst upp, till MediaMarkt. Vilken butik det är! GIGANTISK! Med hur mycket prylar som helst! Det måste vara för pojkarna vad IKEA är för oss flickor. Tur att de hade så pass bra skyltat :) Jag var lite orolig för hur vi skulle hitta ut.
Blev ingen shoppat där förutom ett par skarvdosor för brorsan.

Så in i bilen igen och vidare till Birsta City. In och ut ur alla butiker. Blev lite småshoppat på Panduro. Inte så mycket som jag hade hoppats dock, då ett par basicsaker var helt slut :( Funderar på att lägga in en liten beställning på nätet istället :)
På Cubus hittade jag en söt top för 64 spänn och en annan på Carlings för 99 kr. Sånt gillar jag! Lite smycken blev det även från Six. Bland annat det här söta halsbandet (topen jag har på mig är den från Carlings).

För att verka nyttig köpte jag mina efterlängtade, pösiga träningsbyxor på H&M. Jag ska skärpa mig med träningen nu efter nyår. Gillar inte riktigt hur vissa plagg sitter för tillfället :)

Middag blev det på Donken. Stärkt av detta gjorde vi vår sista anhalt på IKEA. Orkade inte gå upp på möbelutställningen utan vi höll oss på nedervåningen. Blev inget shoppat där direkt. 3 matlådor, galgar och värmeljus. Och hållare till våra whiteboardpennor. Jätteroliga saker va? :)

När det väl var dags att bege oss hemöver så var det tillräckligt få bilar på parkeringen för att vi skulle hitta Röda faran ganska snabbt. In med packningen och gasen i botten (nej då mamma, jag körde lugnt). Släppa av lillebror, in med alla påsar och däcka i soffan.

That was my friday!

1 kommentar:

Anonym sa...

kag å cargus e riktiga gelatinbögar..
men sanningen är att jag gillar choklad enormt mycket;:D