tisdag 18 december 2007

Kom av mig lite

Var på riktigt bra humör på vägen hem. Har varit en bra dag. Men så läser jag beslutet från CSN på min nyligen inskickade ansökan för vårterminen 2008. Och då visar det sig att de har MINSKAT fribeloppet man får tjäna (vilket jag naturligtvis missat) så jag hade fyllt i att jag skulle tjäna mer än fribeloppet så de hade kapat lånet och bidraget för mig. *mutter* Men nu har jag lagt in en ändring på min inkomst så det är bara att vänta på nästa beslut.
Helt puckat av CSN att de även räknar med det man tjänar under juni-augusti i fribeloppet, när man fan inte ens pluggar ( i alla fall inte HELA juni). Hallå! Det lilla folk kan få tjäna då, låt dem behålla det! Eller ge oss stackars studenter pengar även under sommaren. Helt puckat!
Fribeloppet är dessutom före skatt. Så man kanske kan tycka att 58 00 på ett halvår är rätt mycket, men det är som sagt före skatt.

Fuck you CSN. Fuck you.

Inga kommentarer: