måndag 17 december 2007

Julstämning hos Johnsson Janson

Här är några smakprov på hur julen ser ut hemma hos oss.


En gammal speldose-tomte som jag håller kär. Den har dock åkt i golvet ett flertal gånger, vilket kanske märks på lagningarna och den saknade biten i snön. Men den fungerar fortfarande!


En liten udda placering av vår lilla gran i sovrummet. Men vad gör man då Robert inte vill vara utan sitt nattduksbord i år? En bricka bara och upp på byrån. Då kan man även ha några julklappar under granen utan att riskera att de blir för tidigt öppnade av katterna.


Resten av julklapparna ligger i öppna spisen. Kan man inte elda i den så kan man väl använda den till något annat mysigt! :)


Ett ljus i form av en pumla. Inhandlades förra
året på Indiska, men jag kan inte förmå mig att elda det.


Självklart ska katt
erna ha julstrumpa!


Jättesöt ljuslykta som jag köpte på Lagerhaus för några veckor sedan. 29 kr för lite stämning, ja tack.


Ett litet ängla-paket till mamma som älskar änglar.

Som ni kan se är julstämningen på topp här hemma. Jag kommer nog uppdatera med fler bilder ju närmare jul vi kommer och desto rastlösare jag kommer att bli :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med vardagsmat också emellanåt:)) Fint det var med paketen i öppna spisen:))

Anonym sa...

Eftersom mina missar river allt i sin väg är det knappt julpyntat ngt alls här hemma....Hoppas på att de blitt lite lugnare tills nästa år.