måndag 31 december 2007

Julafton

En aning sent, men här kommer en kort story om vår julafton. Jag vaknar klockan 6, men lyckas hålla mig kvar i sängen till strax efter 8. Då är det kört! Alldeles för mycket pirr i magen! Grötfrukost, in i duschen, snygga till sig, packa bilen och vid halv elva bar det iväg. Första anhalten var Roberts föräldrar. Vi hann med att träffa 5 av bröderna, två syskonbarn och en kusin till Robert. Och föräldrarna så klart. Jullunch och en aningen hektisk julklappsutdelning, då vi var sena till nästa ställe. Tror att de flesta var nöjda med sina julklappar.

Vid fem så anlände vi hos min far
bror. Där var det redan fullt hus med min farbror + familj, min familj, farmor, faster, ytterligare en faster och hennes familj och en massa julklappar och mat. Och en katt. Så i med ytterligare lite mat och sedan började vi värma upp inför kusinkampen. Varje år har nämligen vi kusiner på pappas sida en kusinkamp. Den som vinner ena året får komma på tävlingen till nästa. I år blev det Singstar :) Hade aldrig provat det förut, men men... Uppvärmning innan det var dags att köra. 8 deltagare var vi. 4 pojkar och 4 tjejer. 2 av pojkarna var dock inte "riktiga" kusiner utan "bara" pojkvänner :) Askul var det! Och gissa vem som vann! JAG SÅ KLART!!! Medalj, mini-pokal, samt den stora vandringspokalen fick jag ta med mig hem. Tack så mycket!

Dags för ännu en
julklappsutdelning efter lite ris a la Malta (vilken jag inte åt). Massa julklappar blev det, trots order om att begränsa medtaget. För att dela ut de sista julklapparna åkte mamma, pappa och lillebror hem till oss där vi passade på att pusta ut lite. Många fina julklappar blev det och en alldeles underbar och en aning hektisk dag. Tack till er alla!

Inga kommentarer: