onsdag 21 november 2007

Skoköp




Jag åkte ner på stan och lämnade tillbaka mina skavsårskängor idag. Påpekade knölen på vänsterskon "Jag känner ingenting" säger expediten, samlat svarar jag "Den är prcis i sömmen och man känner den efter att ha haft på sig dem ett tag och känt vart det skaver". I mitt huvud slängde jag upp min vänstra fot på disken och drog ner strumpan för att hon skulle få se konsekvensen av den icke-existerande knölen. Naturligtvis hade de inte den modellen och de typ två par de hade som inte kostade över 1200 spänn var något så fruktansvärt fula. Så jag tog bara mina pengar och gick.
Gick in på Team Sportia, men de hade knappt några skor alls. Ett par hade de som gick under tusingen, vilka var rätt shyssta, men de var på extrapris och det fanns bara ett fåtal lådor kvar med storlekar 43-45. Jippie.....
Tog en tur in på Wedins, vilka inte har några "rejäla" vinterskor alls. EuroSko hade två par kängor som var shyssta, men storlekarna var uppåt väggarna. 39 var för liten och 40 alldeles för stor. Jaha. Vad gör man? Blir fruktansvärt frustrerad och ångrar att man inte köpte de snygga knallrosa eller Hello Kitty snowjoggers som jag såg på Din Sko i fredags.
Satte mig vid datorn och surfade in på Skopunkten.
Hittade tre par skor utan problem :) De har ju ta tre betala för 2 på alla skor, så då måste man ju utnyttja det :)
580 kr gick kalaset på inklusive frakt. Försök att klå det! Och mina vinterskor är grymt snygga! Robert kanske inte uppskattar dem, men det skiter jag fullständigt i just nu. Tror faktiskt inte att han kommer gilla något av de tre paren jag köpte :D
Har ju mina gamla vinterkängor kvar, så de kan nyttjas i nödfall med rejält tjocka strumpr under.

Inga kommentarer: