tisdag 6 november 2007

Mera sånt!

Pratade nyss med en kollega som behövde min hjälp, då hon var lite strandsatt på kontoret. Jag fick ventilera lite ångest för henne, som precis avslutat sina studier. Där fick man bara förståelse och peppning att omtentan kommer gå bra istället. Man ska inte ställa så höga krav på sig själv.
Mera sånt vill jag höra! Hjälp mig dämpa min ångest genom att säga att det inte gör något om jag misslyckas! Och kom inte med något "Det där kommer ju du att klara", för det vill jag inte höra.

Det gör inget Sofia, du är okej ändå. Det gör inget Sofia, du är okej ändå. Det gör inget Sofia, du är okej ändå. Det gör inget Sofia, du är okej ändå. Det gör inget Sofia, du är okej ändå. Det gör inget Sofia, du är okej ändå. (dålig självkänsla? kanske en aning)

3 kommentarer:

Felicia sa...

Såklart du är okej ändå lilla gumman, tro inte något annat :) Jag sa ju att jag fick omtenta på Organisationen och många andra omtentor har jag gjort... desto längre tid att plugga, lättare att få bättre betyg ;) Det blir lätt lite omtentor när man jobbar på sidan om, men tänk så bra när du är klar, då har du både studier och erfarenhet i bagaget. Det finns många tentatillfällen att göra en omtenta på så gör ditt bästa, mer kan du inte göra :) Kramar i massor från Anna!

Fia sa...

Tack gumman! Det värmde något otroligt i hjärtat! Skönt att höra det från någon som varit i precis samma sist :)

Anna sa...

Du är mer än okej, du är number one! Puss/Anna