onsdag 3 oktober 2007

Vad ska man prioritera?

Jag tror att jag har stora prioriteringsproblem.
Just nu pluggar jag 100%, jobbar samtidigt två dagar i veckan, är dansinstruktör + att jag tränar två kvällar till i veckan. Jag har helt enkelt lite ont om tid. Eller ont om tid. Jag fyller den. Men fyller jag den med rätt saker då?
Plugga vill jag göra. Vem vill inte utvecklas? Men det är svårt. Riktigt svårt och tufft.
Jobba vill jag också göra. Nu får jag göra lite annat som jag inte gjort tidigare, både på gott och ont. Självklart är det kul att få utvecklas även där, men min hjärna är nredan överhettad av mikroekonomin, så det är svårt att smälta allt. Nu har jag dessutom gått med på att öka till att jobba 3 dagar i veckan from mitten på november, när en av kurserna är över (om jag klarar tentan). Det är bara att hålla tummarna att man orkar med.
Dansen då. Den är jättekul och jag gillar det jag gör, men det tar också tid. Förberedelser och själva lektionen. Sedan så dansar jag ju själv ytterligare ett pass direkt efter.
Och så tränar jag två gånger till i veckan. Träningen behöver jag. Det är ett sätt att få ventilera alla spänningar i kroppen, men jag orkar inte direkt göra något EFTER träningen.
Sedan så finns det så mycket annat jag vill göra. En massa pyssel jag vill hålla på med. Det finns massor här hemma som jag skulle vilja ta tag i och så vidare. Hur vet man att man prioriterar rätt saker?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sofia!
Vilken bra bild på dig! Ja, blogg hänger jag inte riktigt med på måste jag erkänna men jag kommer nog att gå in och läsa på din blogg lite då och då. Bra sätt att få tag på dig också gissar jag, eftersom du verkar skriva lite varje dag. Jag förstår att det känns lite överhettat, att plugga upptar en hel del av hjärnmaskineriet, men det är jättekul att du ska komma in på jobbet 3 dagar i veckan snart. Särskilt kul tycker jag att det är att du ska gå in på mina arbetsuppgifter en hel del. Då får jag möjlighet att bolla ideér om arbetssätt o.d. med dig.
Plugga på och träna dans tills vi ses nästa gång.//Boel

Fia sa...

Hej Boel!
Vad trevligt att du hälsar på :)
Jo, jag försöker uppdatera minst en gång varje dag.
Så jag ska in på dina arbetsuppgifter? Där ser man. Jag har nämligen ingen aning om vad jag ska göra! Just nu backar jag upp på Peter lite, tror jag.
Jaja, det visar sig väl. Nu ska jag försöka göra en massa nytta i alla fall!