måndag 29 oktober 2007

Måndag

Måndag idag. Och snart är den över till och med.
Första arbetsdagen på en och en halv vecka. Gick rätt bra, men det var trögt att kliva upp i mörkret i morse.

Hade en sådan underbar dag igår! Tack mamma för att du gav mig ledigt! Jag bodde i soffan så gott som hela dagen. Vi såg på fyra (tror jag) avsnitt av Planet Earth. Så grymt häftig serie! Alla som uppskattar imponerande syner och grymt fotografi och natur borde se den! 11 avsnitt.
Jag hann även med en låååång dusch med ansiktsmask och så åt vi hemmagjord åizza. Film såg vi också. Turistas. Rätt så grym ( = otäck) thriller.
Det enda negativa med gårdagen var att vi, under vårt Planet Earth-maraton, såg en stor bajskorv i fotöljen. Boven var antagligen Stuffe som gått runt och fisit illa kvällen innan. Som tur var låg det en filt på sittdynan och endast en liten fläck hade blivit på insidan av armstödet. Fram med fläckborttagningsmedel och fläcken är försvunnen!

Idag har jag inte hittat några bajskorvar, men känner mig lite som en nyligen utpressad en såhär efter träningen (vad äcklig jag blev!). Kanske lika bra att jag stoppar här och går och gör blåbärssmoothies till Robert och mig istället.

Bajs Bajs!

2 kommentarer:

Sandy sa...

oj oj, första svenskspråkiga bloggen ja hitta efter att ha bläddra bland många... måste bara kommentera, fin blogg du har :)

Fia sa...

Tack så mycket! Alltid roligt att höra från nya bloggläsare. Come back soon!