måndag 15 oktober 2007

Min Robert, The Fixer

Robert är The Fixer.
Han visade detta återigen igår, när pappa tog upp diskussionen om min morbrors problem med en mobiltelefon. Robert kan egentligen ingenting om mobiltelefoner, men satte sig vid datorn (som han är betydligt bättre på) och letade upp en eventuell lösning genom Google.
Detta mailades till pappa som i sin tur vidarebefodrade informationen till min morbror.
Senare under kvällen ringer ovan nämnda morbror och nu fungerar telefonen! Robert fixar.

Tidigare under dagen hade han varit upp till grannen två gånger för att hjälpa dem med datorn. Robert fixar (nästan i alla fall).

Jag tappade Roberts kamera i backen på väg hem från tjejfesten i fredags så att uttaget för USB-kabeln hamnade snett. Jag trodde att jag lyckats pajja kamera 2 på ett par dagar, men Robert fixar.

Vi såg på Die Hard 4.0 igår kväll och jag ville ha något gott till. Robert fixar: världens godaste choklad/Baileysmilkshake!

Det finns inget som Robert inte kan göra. Visst att saker kan ta olika mycket tid, men det är en helt annan femma!

Inga kommentarer: