måndag 8 oktober 2007

Helgen som gått

Så var det måndag igen. Tänk vad tiden går fort! Ska klämma in en liten rapport här på vad som hänt:

Fredag:
Hade en jätteseg dag för det första. Var på blodcentralen och lämnade plasma kl 9.00 och efter det fick jag liksom inte upp energinivån så högt igen.
Lyckades dock ta mig ner på stan med Robert där vi åt lunch på Frasses (sådär måste jag säga) och sedan gick på stan för att inhandla present till en blivande 16åring (då mamma GLÖMDE att vi skulle vara med på den hon köpte).
En jättemysig scarf, ett mumsigt lipbalm och en underbar tvål som luktade apelsinchoklad blev det. Sedan hem och göra ett födelsedagskort. Blev rätt sött, med en liten bild på henne som 4åring.
Tacos till middag och Dexter, lovely!

Lördag:
Försökte plugga lite, men så tog vi en tur till stan då jag ville köpa en tröja till Robert, som alltid har jeans och t-shirt. Kände att det inte riktigt vore så skoj på kvällens 50- och 16årskalas. Så iväg det bar och det tog en himla tid. Jag hann bli skitsur och påbörja vandringen hem innan vi hittade något som han ville ha på sig. Tjurskalle. Man kan väl ändå prova? Säg inget när du inte ens haft den typen av kläder på dig förut människa! Fin blev han i alla fall..... Innan vi begav oss hem så tog vi en fika på Wirströms. Älska deras Nyttig-macka!
Väl hemma fick vi börja göra oss i ordning. Jag fick ett sammanbrott när jag upptäckte att jag inte kunde ha några kläder längre. Kände mig totalt värdelös, jättestressad och blaha blaha. Så jag toklipade i typ en timme medans jag duschade och klädde på mig. Med ca 15 minuter kvar fick jag lägga på sminket.

Kvällen blev trevlig i alla fall. Kul att träffa kusinen från Sthlm och hennes kille. Det visade sig att vi nog var mer lika än vi visste. Presenten blev uppskattad och jag hade jättekul. Det är så skönt att få träffa lite annat folk. Man blir lätt isolerad när man sitter hemma och pluggar.
Vi kom hem rätt tidigt, eftersom vi liftade med mamma och pappa och mamma skulle upp och jobba dagen efter. Så när vi väl kom hem tog vi oss en grogg och såg slutet på Rovdjuret.

Söndag:
Väldigt lugn dag. Väldigt. Till och med katterna låg i sängen hela dagen.
Det enda produktiva jag lyckades med var att packa ner alla mina CD-skivor, samt att städa bort alla gamla VHS-filmer.
Jag trodde att jag kanske skulle ha kvar några CD-skivor framme, för att skylta med, men nej då. Alla ligger nerpackade i en låda. De som inte slängdes.
Alla gamla egeninspelade VHS-filmer slängdes i en sopsäck. Några orginal sparades som nog kommer få följa med upp till sommarstugan.
Det mest underbara med denna söndag var middagen. Älska Roberts Pasta Carbonara. Finns inget godare! Jag längtade till lunchen idag som bestod av rester.
Kvällen avslutades med Tarantinos "Planet Terror" (kickar ass) och sedan några sidor ur Integrerad organisationslära.

Soft helg helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det bra Planet terror? jag och hellan började se den i fredags men vi kom av oss i filmtittningen. Sen såg han klart den när jag gått. Var den sevärd?

Fia sa...

Den var så bra!
I och för sig fruktansvärt äcklig och framkallade vissa kräkreflexer, men bra!
Jag fattar inte hur man bara kommer på en sådan film!
Har du sett den första filmen? Nu kommer jag naturligtvis inte ihåg vad den heter, men handlar om Curt Russel och hans bil