måndag 1 oktober 2007

Helgen som gått



I helgen så har det hänt mycket.
Om vi börjar med fredagkväll så gick Robert och jag på New China och åt middag, 5 små rätter och ett glas vin :) Vi hade fått presentkort av min familj på förlovningsfesten *puss på er*. Jättegott! Väl hemma så såg vi på en asbra Nicolas Cage-film: Next. Rekommenderas! Myspys i soffan alltså tills det var dags att sova.

Lördag klev vi upp rättt tidigt, då vi skulle åka till Må Bra-mässan i Sundsvall. Där gick vi runt och kollade läget, var på en föreläsning om Body Sense, kroppens förmåga att läka sig själv (riktigt intressant, ska läsa mer om det), kollade ett par saker på scenen, plockade på oss lite gratissaker och gick runt och glodde allmänt. På tal om gratissaker så fanns det en utställare som hade alkoholfritt vin och nikotinfri snus. Vinet Blue Nun light var riktigt gott och kostade 31 kr/l, men köpte inget. Då både jag och Robert är (typ) fd snusare så fick vi en hel drös med gratisprover av snusen. 5 påsar var á 5 prillor. Vi skulle prova någon smak och den vi tyckte bäst om skulle vi sedan få en dosa av. Vi gick dit igen innan vi begav oss hemåt och då fick vi en hel låda med dosor! Ca 12 dosor. Jahaja, tack så mycket.
När vi varit nog hälsosamma begav vi oss till Birsta, då jag villekolla in Designtorget. Rätt mysig butik med lite roliga saker, men ofta var det samma saker utspridda i olika delar av butiken, men de ska ju tydligen fylla på med nytt hela tiden. De hade även öppnat en ny sminkbutik mittemot Designtorget, som jag inte minns vad den hette, som jag gillade starkt! Mycket och rliga saker till vettiga priser, I like!
Lunch blev det på McDonalds, slut på hälsojidder :)
Klockan 19 begav vi oss till en av Roberts bröder för lite pokerspel. Jag hade förväntat mig att vi skulle vara 4-5 pers, men vi var 9. Jahapp.....och jag som är kass på poker. Men jag åkte inte ut först! Till och med Robert åkte ut före mig! Jag var nr 5 som åkte ut tror jag. 100 spänn åt h*lvete.
Promenaden hemåt gjorde vi i regn. Inte en tanke på att ta ut pengar och ringa taxi hade vi. Droppade lagom om kläderna när vi kom hem! Och så hörde vi ett litet försynt krafs krafs. Robert hade låst in Dosette i garderoben innan vi gick! Lillstumpan hade suttit där i 3,5 timmar! Hon var rätt lugn när hon kom ut....

Gårdagen förflöt rätt lugnt. Mycket pluggandet blev det. Robert, min räddande ängel, hjälpte mig en hel massa. Robert tog även och bytte fläkten i bilen. Härligt med lite värme!
Kycklingwok till middag, en timme Videokväll med Luuk och så en anime-film tills det var dags att sussa. Lyckad dag! Men jag sov som en kratta inatt. Antingen var jag på jobbet eller så pluggade jag. Fick ingen ro och vaknade hur många gånger som helst. Men nu är jag på jobbet och ska snart gå på utbildning som varar hela förmiddagen. Efter lunchen är det istället min tur att utbilda. Fullt upp, men det är väl så det ska vara!
Just det ja, jag ska ju träna ikväll också *pust*

Inga kommentarer: