torsdag 11 oktober 2007

Funderingar

Det är mycket som går runt i skallen nu. Mycket med skolan. Uppgifter är inskickade, vilket känns bra, men svaren känns så där lagom rätt.
Jag har ett uppslag till mitt PM, men har inte kommit igång riktigt. Snart så...

Så är det mycket andra framtidsfunderingar också. Drömmen vore, när vi flyttar nästa år (inte om), att hitta en lagom stor, halvsjabbig bostadsrätt och få renovera upp den. Inte stora saker som att byta avlopp eller att badrummet är fuktskadat, men att väggar och golv är risiga, det gör inget. Och så får man ta en sak i taget och styla till den precis så som man vill ha det.
Jag känner mig faktiskt rätt så låst i den hyresrätt vi bor i nu. Man törs inte göra så mycket. Inte göra en massa fula märken överallt, inte förändra i köket, för det blir ju bara jättedrygt om man måste återställa allt igen vid flytten!


Sen så kostar ju förstås allting pengar. Bankerna kanske inte är så jättesugna på att låna till två studenter heller, men vi får se. Det finns ju "starta upp ditt liv-lån" hos dem, så möjligheten kanske finns.

Jaja, jag längtar till den där bostadsrätten i alla fall :)

Om ett tag ska Robert och jag bege oss till Sundsvall. Käka lunch och så ska jag gå på stan en stund medans Robert har sin lektion. Blir nog mysigt!

Inga kommentarer: