måndag 24 september 2007

Helgen som varit


Nu har jag haft en fullspäckad helg ska jag få be om att tala om!
Lördag:
Ingen sovmorgon här inte. Upp vid halv nio och äta frukost samt se på ett avsnitt at The IT Crowd (väldigt speciell, överdriven, brittisk humor).
Dags för tårtbak. Vi bakade två gorgeous cakes! En blåbärstårta innehållande ett lager smält gelé/grädde och ett lager mandelmassa/grädde. På toppen en stor hög med blåbär (egenplockade så klart!). Och så en massa grädde. Grädden var dessutom blandad med blåbär. En blåbärstårtahelt enkelt! Och så lite blått strössel :)
Den andra blev en klassisk tårta med marsánsås/banan i ett lager och hallonsylt i det andra. Smeta rosafärgad grädde runt hela i tjockt lager. På med skivad banan, några physalis och hjärteströssel. Bilder kommer!
Dags att duscha och snygga till sig. Packa in tårtorna och Robert i bilen och så bar det iväg till Högsjö. Vi skulle nämligen ha förlovsnings-/födelsedagsfest (Robert och jag förlovade ju oss den 24/8 och Robert fyller år idag 24/9).
Vi kom ut vid 15.00, hjälpte till med lite tillagning av tsatsiki och dukning. Sedan fick jag bege mig till Älandsbro för att hämta upp mamma, pappa och lillebror. Jag hade nämligen lovat att vara chaufför.
Ut till Högsjö igen där huset nu var påfyllt med Roberts bröder, eller i alla fall 3 av dem.
Lite bubbel och en skål invigde kvällen, sedan fick Robert öppna sina presenter. Jag tror att han blev nöjd.
Så var det dags för maten: allt gick i italienskt tema. Gott var det. Vi åt så man trodde att man skulle spricka. När vi pressat ner all mat skulle vi äta våra underbara tårtor och öppna förlovningspresenterna. Jättefina! Får lägga upp bilder på dem sedan också.
Kvällen avslutades med stor biljardturnering på övervåningen och snacks. Lyckad kväll måste jag säga!

Söndag:
Robert klev upp tidigt då han skulle iväg och klättra. Jag låg kvar.
Lyckades ta mig upp vid 9 och äta frukost.
10.15 var jag på ett Body Jam-pass på badhuset. Skönt att få svettas lite på söndagförmiddag :)
Hem och duscha och förbereda lite plugg. Jag skrev faktiskt klart3 uppgifter som jag skickade iväg!
Fikade lite, förberedde onsdagens linedance, pluggade lite till och diskade.
Började se på L Word.
Gjorde middag, åt middag och såg klart L Word.
Och så kom Robert äntligen hem! Mys i soffan och sen läggdags.
Fullspäckat har det varit!

Inga kommentarer: